onsdag den 17. januar 2018

Hej med jer

Nu er det vist snart på tide at der kommer lidt liv i bloggen igen. Jeg beklager meget at der ikke har været nye opslag på bloggen og at jeg ikke har svaret på jeres spørgsmål i flere år nu.
Der er har været rigtig store omvæltninger i mit privat liv og med mit helbred i de seneste 4 år, derfor har der bare ikke været overskud til at blogge og i en stor del af tiden hverken lyst eller overskud til at bage. Jeg har haft rigtig mange problemer med maven, har faktisk ikke kunne spise noget som helst med mel - heller ikke glutenfrit - så det er af gode grunde ikke blevet til ret meget bagning...... ret irriterende når man nu har en bage blog.
Efter diverse undersøgelser, mundede det ud i at jeg for snart 4 år siden fik konstateret fruktose- og sorbitolmalabsorption, og derfor lige siden har levet efter low fodmap diæten, og skal gøre det resten af mit liv. For et år siden fik jeg så yderligere konstateret Hashimotos, så der kom endnu flere ting som der skulle tages hensyn til i kosten.
Maven har det fint igen, jeg spiser dog stadig ikke så meget brød.
Hvad bagning angår føler jeg lidt at jeg er startet på nul igen, da jeg jo har været vant til at bruge færdige melblandinger. Men da mange af dem er tilsat fruktose, kan jeg ikke bruge dem mere. Jeg har ikke haft den store erfaring med at lave melblandinger selv, og har haft rigtig svært ved at få mit bagværk til at lykkes og blive værd at spise . Især har det været svært at finde en blanding som kunne erstatte den orange Finax, i de ting som skal rulles ud. Så ja, der har atter været mange mislykkede forsøg, kanonkugleboller og betonbrød.


2 kommentarer:

  1. Dejligt at du er tilbage. Jeg har meget stor glæde af din blog og glæder mig til flere nye og spændende opskrifter.

    SvarSlet
  2. Læs omhyggeligt
    Det er vigtigt at uddanne sig selv om almindelige sygdomme, raske kvinder og mænd. det er en forretning
    Mellem knoglemarv (nyreorganer) i nyrer, testikler og 100 % stærk kontaktdosis. E-mail clevelandclinicmanagement@gmail.com
    Vi har nok
    Det er vigtigt med en god oplevelse.
    Vil du have muligheder, muligheder, muligheder for økonomisk gevinst?
    Jeg købte dit hoved
    for 880.000 euro
    Pris: 570.000 euro
    Æggestokke: 300.000 til
    hr. Larsen: 450.000 SEK
    VIB / Sida Ultra Vibros 11 hvad vi må hvad vi må VIB / SIDA Ultra Vibros 11
    Send os en e-mail
    e-mail;
    Email adresse; clevelandclinicmanagement@gmail.com
    hvad:
    Mig med respekt

    SvarSlet